måndag 26 oktober 2009

Ingen julmust på IKEA i år...


Var en sväng till IKEA idag... skulle se om det kommit in nåt mer spännande på matfronten. Passade på att fråga tjejen i kassan om julmusten skulle komma in snart, men fick till svar att försäljningen av julmust förra året hade gått dåligt i hela Australien och därför skulle de inte sälja julmust mer... Att jag inte föll ihop på fläcken!! - Hade det inte hjälpt alls att jag köpt 24 flaskor à 50cl??

Åkte till Scandinavian Bakery som ligger nära IKEA och hörde med ägarinnan ifall hon skulle ta hem nån julmust i år... Jajamensan! ...men bara 24st 50cl flaskor eftersom hon inte fått alla sålda förra året i o m att IKEA också sålt dem... När hon nu hörde att IKEA inte skulle sälja i år, så sade hon att hon skulle försöka beställa fler! Av hennes 24 flaskor beställde jag 15, kände att jag inte kunde vara för "greedy" och köpa alla... De kostar ju $3.20 per styck också, vilket är runt 17-19kr per flaska!!

Börjar fundera hur jag ska kunna lösa detta dilemma till nästa år... Julmust-essens till en Soda Stream maskin, kanske??

3 kommentarer:

  1. Vilken TUR att du fick tag i julmust för utan den är det ingen jul. Vet jag bodde i Norge för många år sedan. Mitt första år var utan allt som tillhör JUL för mig. Vörtbröd julmust o skinkmackan sen kvällstimma dagen innan julafton. Jag fick njuta av deras jul, men det var inte MIN. Jag fixade sedan så alllllt som var min jul var där alla andra år. Förstår dig, jag hade inte så långt till härligheten.När man bor borta från de sina o i ett annat land blir just julfirandet så MITT, förstår att du även ger ditt barn Svensk jul o våra julsånger. Kul med olika kulturer. Jättekram o lycka till framöver Göteborgaren

    SvaraRadera
  2. Har haft sån tur i många år när IKEA sålt julmust... Tycker det är synd när de huxflux slutar ta in vissa varor bara för att de kanske inte säljs lika bra som föregående år. Håller helt med - vörtbröd, julmust och skinka ÄR jul!! Brukar baka mitt eget vörtbröd eftersom det inte finns någon tradition med julbröd här... Det är eg. så lite som behövs för att det ska kännas rätt. Man får fixa o trixa lite. Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. jag vill ochså ha julmust , kan du kolla om den där tanten har mer ?? vill verkligenn ha , snälla..jag betalar för ALLT , vill ha lusse katter ochså
    sowhatsup12@hotmail.com

    SvaraRadera