tisdag 13 oktober 2009

Min halmbock...

När jag flyttade hit till Australien i dec 2001 hade mitt stora flyttlass redan anlänt. Min Pappa hade hjälpt mig, tillsammans med en snickare, att bygga en 6 kubikmeter stor trälåda som jag fyllde med allehanda pinaler - därav också en halmbock... Det tyckte inte The Australian Quarantine om. Jag hade även andra trägrejor som hamnade i karantän. Jag hade en månad på mig att betala för sprayning annars skulle de bränna upp mina saker. Månaden gick väldigt snabbt och jag glömde alldeles bort att betala - mina träsaker försvann... och jag stod där på främmande mark utan min kära gamla halmbock som jag haft så länge jag kan minnas.


Lyckan blev fullkomlig när vårt lilla IKEA bygdes om på ny plats - bara ca 8 min körning från där vi bor... innan var det kanske 12 min ;-) Hursomhelst så öppnades det nya stora IKEA Logan i slutet på 2006, i början på oktober - Julpyntet var redan på plats!! Där fick jag tag på två stora fina julbockar som numera pryder vårt hem till jul. Familjen har också utökats med en liten en som Jonah fick av sin Mormor i samma veva. Nu blir det att gå ut på jakt på en ny liten halmbock till baby nummer 2... ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar