måndag 15 oktober 2012

Julen är verkligen på antågande...

I mitten av september såg jag de första tecknen på att julen var på antågande. Jag hoppade nästan till för jag var inte direkt beredd på att det skulle finnas där på affären, Spotlight - Trodde att de skulle vänta tills Halloween spektaklet festligheterna hade passerat.

1

Klicka på bilden så hamnar du mitt i julkatalogen, 
bland tyger, pyssel och pynt



Nu dröjer det väl inte länge innan shoppingcentren  pyntar och spelar julmusik dagarna i ända. Den tyska lågpriskedjan Aldi  (liknande Lidl i Sverige) fick för några veckor sedan hem "Early Christmas Treats", marsipan- och nougatgodis samt lite annat smått och gott - tyska pepparkakshus bl a. Det är nog bäst att köpa nougaten hem redan nu och lägga in i frysen! ... och hålla tummarna att det finns nåt kvar till jul!


På Coles finns redan en hel avdelning med julpynt och dekorationer


Läckert lila/silver eller traditionellt 
rött/vitt


Min söta tomtenisse...


...och en uppsjö av traditionellt australiskt julgodis,
mest choklad eller skumgodis

1 kommentar:

  1. Härligt när hyllorna fylls i butiken. Svårt att hålla fingrarna borta. Jättekul att se bilder från "en annan värld". Blir lätt samma julmust i alla bloggar.

    SvaraRadera