torsdag 30 januari 2014

Sakta men säkert...

Efter skolstart var det 'äntligen dags'... Julen började sakta men säkert försvinna lite här och där. Började försiktigt i köket och bakre köket - lustigt det där, när jag väl börjar så finns det inget som bromsar mig längre.



Hängde upp mina fina dalahästgardiner och bytte bort julkuddar och jultyg på kökssoffan. Det finns fortfarande lite rött med i spelet, så det känns ju tryggt ☺Vitt, rött och blått blev det helt automatiskt. Det är nog mina favoritfärger! 



Så här mysigt ser det ut på kvällen när mörkret sänkt sig och lampan lyser upp i fönstret. Funderar på att ta bort lampslöjan och låta Mormors lilla kristallampa vara alldeles 'naken'. Den är ju så söt som den är.

Nu undrar jag... Är det nån mer än jag som fortfarande har haft kvar julen så här länge?? 

Imorgon ska jag tackla resten av huset - och sortera allt julpynt i lådor ' rum för rum' så det blir lättare senare i år när det dags att ta fram allt igen! 

Tjingeling från jultokan på andra sidan jorden☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar