måndag 17 oktober 2016

Christmas is too sparkly...


Mer Jul med Adolphson & Falk... Min absoluta julfavorit! ♥
Det blir inte juligare så, tycker jag... ☺
Vad tycker ni? Vilken är er juligaste favoritsång?



Jag är en lugn person med takt och ton, måttfull och balanserad
Jag är tyst och still och det ska mycket till innan jag blir exalterad
Men jag har en last som håller mig fast i ett järngrepp varje vinter
När året är slut och snön ligger djup och slädarnas medar slinter

Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul
Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul
Tusen stjärnor som tindrar
Glitter så långt jag ser
Av juleljus som glimmar vill jag ha mer

En show glöms bort om den bara visar opp effekter som man knappast anar
Så ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar
Jag vill ha snötyngda hus, tusentals ljus, kulörta kulor i drivor
Bjällerklang som ackompanjemang på alla julens skivor

Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul
Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul
Tusen stjärnor som tindrar
Glitter så långt jag ser
Av juleljus som glimmar vill jag ha mer

Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan
Glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan
Jag vill ha rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen
Krimsigare krams, längre långdans och raskare räv på isen

Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul
Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul
Tusen stjärnor som tindrar
Glitter så långt jag ser
Av juleljus som glimmar vill jag ha mer...



For all my English speaking followers... Below is my favourite Swedish Christmas song, performed by a duo called Adolphson and Falk. When browsing YouTube, I found a video with the English lyrics, so you all would be able to understand ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar