tisdag 11 oktober 2016

Gammaldags julkulor


Riktigt fina julkulor, i gammaldags stil på Target, Australien.

När jag växte upp hade vi en tall som julgran, men jag hade en egen julgran i mitt rum. Där hängde jag min farfars gamla fina glaskulor - som såg ut som julkulan på bilden, men även riktiga pepparkakor med röda julband, glitter och ibland sprayade jag julsnö på granen. 

Christmas baubles with an antique feel at Target.

When I grew up, we had a pine tree (with the long needles) as a Christmas tree, but I had a real Christmas tree in my room. I decorated it with my paternal grandfather's antique Christmas decorations, like the ones in the photo, as well as with gingerbread cookies with red Christmas ribbons. Sometimes I even sprayed my tree with artificial snow.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar